CHIP TUNING ?

Chiptuning jest obecnie jednym z najpopularniejszych sposobów podnoszenia mocy, relatywnie tanim kosztem. Możliwości biorą się stąd, że fabryczne oprogramowanie sterujące wykonane jest tak, aby zapewnić możliwie małe zużycie paliwa, być w zgodzie z ekologią i mieć margines bezpieczeństwa na zastosowanie złych środków eksploatacyjnych oraz zwykłą niewiedzę użytkownika.
Dodatkowo niektórzy producenci ograniczają moc silników dostosowując ją do przepisów podatkowych w krajach, w których te samochody będą eksploatowane. Dysponując dużą wiedzą fachową, doświadczeniem i urządzeniami pomiarowymi można zatem bez szkody dla silnika poprawić jego parametry.

Dla silników wolnossących, czyli bez doładowania, można bezpiecznie podnieść moc o około 8-10%, dla silników doładowanych (turbo) zysk na mocy bez pogorszenia trwałości może wynosić 20-35%.
Tuning chipowy najprostszym, najtańszym, ale i najbardziej niebezpiecznym sposobem tuningowania silnika. Zmodyfikować program może każdy średnio zdolny elektronik, natomiast wiedza - jakie będą tego konsekwencje - dostępna jest tylko nielicznym.
Wszystkie modyfikacje powinny być sprawdzane na hamowniach podczas testów obciążeniowych i długotrwałych. W naszej firmie każdy samochód ma przeprowadzone testy przed i po montażu chipa. Specjalizujemy się w wykonywaniu programów specjalnych (chipów) z silnikami już wcześniej tuningowanymi mechanicznie lub o lepszych parametrach niż standardowe. Programy specjalne projektowane są przy pomocy emulatorów i testowane są na hamowni podwoziowej Hofmann Dynatest 300 i potwierdzane certyfikatem mocy.
 
Na naszym rynku w ostatnim czasie pojawiło się bardzo dużo firm, które z entuzjazmem oferują podniesienie parametrów trakcyjnych auta. Szczególnie przestrzegam przed tanimi i nie firmowymi rozwiązaniami.
Samochód jest zbyt drogi, aby zniszczyć go, oszczędzając np. 500 PLN w firmie X, która bez swej stałej siedziby oferuje - przyjazd do klienta gratis!
W przypadku dokonania przeróbek tuningowych, zastosowanie seryjnego programu w sterowniku może całkowicie zniweczyć efekty włożonej pracy, a w sytuacji ekstremalnej zniszczyć silnik.
 
Reklama a rzeczywistość...
Jednym z największych przekrętów tuningowych jest podawanie wartości, o którą wzrośnie moc silnika po zastosowaniu danego rozwiązania. Napisałem przekręt dlatego, że na ogół są to informacje prawdziwe, ale niekompletne, co powoduje zupełne wypaczenie ich sensu.
Np. firma X podaje - po zastosowaniu naszego produktu moc maksymalna samochodu wzrośnie o 20%. Zgoda, tylko brak drobnej informacji, że jednocześnie moc na niskim zakresie obrotów spadnie o 30%. Dlatego nie ma nic bardziej błędnego, jak proste algebraiczne sumowanie wartości procentowych przyrostów mocy. Praktycznie każda pojedyncza modyfikacja niesie za sobą skutek pozytywny i negatywny równocześnie. I tylko kompleksowe i prawidłowe ich zestrojenie przyniesie właściwy zamierzony efekt. Największy problem sprawia wzajemna zależność wszystkich zmienianych parametrów. W praktyce oznacza to, że np. przy zmianie wałka rozrządu musimy zmienić stopień sprężania, rozmiar kolektorów ssących, wydechowych i oczywiście program sterownika. Osiągnięcie oczekiwanych rezultatów jest możliwe jedynie w wypadku powierzenia naszego samochodu w ręce wysoko wyspecjalizowanych zakładów tuningowych, których pracownicy posiadają odpowiednią wiedzę, doświadczenie oraz urządzenia.
 

WIĘCEJ MOCY W TWOIM AUCIE


Profesjonalny chip tuning

  • SAMOCHODY OSOBOWE



    CHIPTUNING

     

    BUSY, SAMOCHODY DOSTAWCZE



    CHIPTUNING

     

    SAMOCHODY CIĘŻAROWE



    CHIPTUNING

     

    CIĄGNIKI, MASZYNY ROLNICZE



    CHIPTUNING

  •  
    POTRZEBUJESZ ZAAWANSOWANYCH MODYFIKACJI ?

    CHCESZ KUPIĆ SPRZĘT ?

    JESTEŚ ZAINTERESOWANY WSPÓŁPRACĄ ?

    MASZ PYTANIA ?
     

     

  • TUNING TOOLS

     

     


ODDZIAŁ PRZEMYŚL
ul. Bielskiego 103
tel. +48 606 962 629

ODDZIAŁ KRAKÓW
ul. Klonowica 24
tel. +48 793 642 574
VMD Script logo